fbpx

Sport en voeding zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met de juiste voeding kun je op een efficiënte manier afvallen, spiermassa opbouwen, je kracht en uithoudingsvermogen verbeteren en/of sneller herstellen na een sportprestatie. Volwaardige, gezonde voeding – de juiste basis –  draagt bij aan het gezond houden van je lichaam en bepaalt voor een groot deel hoe je je voelt. Variatie en balans van verschillende voedingstoffen is hierbij het uitganspunt. Zodra de basis goed is, kan er gekeken worden naar specifieke voeding; voeding die het behalen van je doel net wat gemakkelijker maakt. Denk aan meer eiwitten en vezels om langer een verzadigd gevoel te ervaren bij het afvallen. Of voldoende eiwitten en de juiste timing om de spiermassa te laten toenemen. En wat dacht je van koolhydraten rondom je sportprestatie? De ‘man met de hamer’ (lees: totaal uitgeput raken) heeft nog nooit iemand als aangenaam ervaren. Voedingsadvies is maatwerk. Elke voedingstof heeft zijn eigen functie. Zo leveren koolhydraten de brandstof voor het lichaam en eiwitten de bouwstoffen om de spiermassa in stand te houden/ te verbeteren. Ook alle vitamines, mineralen en antioxidanten hebben ieder hun eigen broodnodige functie. Streef jij ook naar goud en neem jij geen genoegen met brons of zilver? Laat je voedingspatroon dan eens onder de loep nemen bij (sport)diëtist Corinda Vermeulen. Zij zal samen met jou kijken naar je huidige voedingspatroon en gewoontes en zal een persoonlijk en haalbaar advies opstellen om jouw doel te bereiken!

Maak hier jouw afspraak